Kontrole Czasu Pracy Kierowców bez zatrzymywania pojazdów. Już od od 2019 roku · euroPiM

Kontrole Czasu Pracy Kierowców bez zatrzymywania pojazdów. Już od od 2019 roku

Kontrole Czasu Pracy Kierowców bez zatrzymywania pojazdów. Już od  od 2019 roku

Od 15 czerwca 2019 roku każdy nowy wyprodukowany pojazd wykonujący usługi transportowe na terenie Unii Europejskiej musi być wyposażony w tzw. inteligentny tachograf z systemem GPS. Umożliwi to kontrolę bez zatrzymywania go.

Wprowadzenie tachografów cyfrowych od 2006 roku miało zapobiec nielegalnym praktykom. Okazało się jednak, że urządzenia cyfrowe, podobnie jak analogowe, są narażone na zewnętrzną ingerencję, poprzez montowanie urządzeń, które fałszują wskazania o czasie pracy kierowców. Potwierdzają to dane opublikowane w 2014 r. przez Komisję Europejską, z których wynika, że w co trzecim pojeździe dochodzi do oszustw dotyczących rejestrowania czasu pracy oraz odpoczynku.

Wbudowany w tachograf moduł GPS da możliwość kontroli jazdy bez konieczności zatrzymywania ciężarówki, co w efekcie ma ograniczyć przypadki naruszeń prawa oraz zwiększyć wykrywalność manipulacji, jakich dokonują przedsiębiorstwa.

Rejestrowane będzie dokładne położenie pojazdu w momencie rozpoczęcia oraz zakończenia jazdy, a także co 3 godziny podczas jego ruchu. Ponadto, pojawi się możliwość szybkiego, bezprzewodowego odczytu niektórych danych poprzez wbudowane urządzenie Bluetooth podczas tradycyjnej kontroli. Przesyłanie informacji będzie dostępne także poprzez Inteligentne Systemy Transportowe (ITS).

Służby dostaną narzędzie do kontroli

Brak konieczności zatrzymywania pojazdu do kontroli zwiększy efektywność pracy firm transportowych. Do dyspozycji inspekcji i służb kontrolnych zostanie oddane narzędzie, które pozwoli na zdalne sprawdzanie kierowców. Będzie to działało podobnie jak elektroniczny pobór opłat, poprzez mikrofale. Sczytywane będą wszystkie zarejestrowane dane. Odpowiednie urządzania mają nawet pozwolić na zdalne sprawdzenie masy pojazdu.

Jeżeli podczas takiej zdalnej kontroli zostaną wykryte nieprawidłowości, nie oznacza to automatycznego nałożenia mandatu. Negatywny wynik ma być jedynie przesłanką do wszczęcia szczegółowej kontroli. Obowiązek montowania takiego urządzenia w nowych pojazdach ma wejść w życie 15 czerwca 2019 roku. Zmieni się również sposób certyfikowania tachografów. Trzeba będzie to robić raz na 15 lat.

Dlaczego warto nam zaufać?

753
rozliczanych pracowników
269
obsługiwanych firm
99%
satysfakcji
16
lat doświadczenia

Nadchodzące wydarzenia
i ważne terminy

06gru
Szkolenie okresowe dla kierowców zawodowych (kod 95)

Szkolenie okresowe dla kierowców zawodowych kat. C, C1, C1+E, C+E, D, D1, D1+E, D+E

10gru
TERMIN PŁATNOŚCI ZUS

Wpłata składek ZUS za listopad 2021 – osoby fizyczne opłacające składki wyłącznie za siebie

13gru
Szkolenie okresowe dla kierowców zawodowych (kod 95)

Szkolenie okresowe dla kierowców zawodowych kat. C, C1, C1+E, C+E, D, D1, D1+E, D+E

15gru
TERMIN PŁATNOŚCI ZUS

Wpłata składek ZUS za listopad 2021 – pozostali płatnicy składek

20gru
Szkolenie okresowe dla kierowców zawodowych (kod 95)

Szkolenie okresowe dla kierowców zawodowych kat. C, C1, C1+E, C+E, D, D1, D1+E, D+E

20gru
TERMIN PŁATNOŚCI PIT

Wpłata za listopad 2021 r. miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych

Zobacz wszystkie wydarzenia

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies oraz localStorage, są one potrzebne do prawidłowego działania więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close