ZUS otwiera dwa nowe punkty obsługi telefonicznej

ZUS otwiera dwa nowe punkty obsługi telefonicznej

Powstają dwa nowe punkty Centrum Obsługi Telefonicznej klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Pierwszy otwarto w piątek w Jaśle. Dzięki temu spadnie oczekiwanie na połączenie z infolinią ZUS – mówi rzecznik prasowy ZUS Wojciech Andrusiewicz.

ZUS spodziewa się zwiększenia ruchu w swoich placówkach i na infolinii ze względu na wchodzący 1 października obniżony wiek emerytalny – 60 lat dla kobiet i 65 dla mężczyzn. Wnioski emerytalne będzie można składać już od 1 września. ZUS wyliczył, że do końca roku prawo do obniżonej emerytury uzyska 330 tys. osób.

Telefon infolinii COT ZUS to warszawski numer 22 560 16 00. W nowym punkcie w Jaśle będzie pracować 58 konsultantów – 37 osób to nowi pracownicy szkoleni przez kilka miesięcy. Celem nowych inwestycji jest skrócenie czasu oczekiwania na połączenie i liczby przypadających na jednego pracownika COT połączeń poinformował PAP Andrusiewicz.

Jak podał, do tej pory Centrum obsługiwało średnio ok. 3 mln osób rocznie – każdy z 239 konsultantów obsługiwał blisko 13 tys. osób w roku. Po uruchomieniu nowych dwóch punktów liczba połączeń może sięgnąć nawet 400 tys. średnio miesięcznie. “Zdecydowanie ma też spaść czas oczekiwania na obsługę infolinii” – powiedział rzecznik.

Podkreślił, że w czasie wprowadzania nowych rozwiązań dotyczących emerytur lub opłacania składek, czy przed ostatecznym terminem składania dokumentów czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wydłużał się do kilkunastu minut. Połączeń było tak wiele, że nie udawało się ich szybciej obsłużyć.

Rzecznik zaznaczył, że wybór Jasła to realizacja polityki Zakładu, by centra obsługi lokować w mniejszych miastach, szczególnie tam, gdzie jest większe bezrobocie – by wesprzeć lokalny rynek pracy. Druga nowa lokalizacja, to Nowy Sącz (małopolskie) zostanie otwarta w najbliższych miesiącach.

COT działał do tej pory w czterech punktach: Węgrowie, Mińsku Mazowieckim (mazowieckie) Grudziądzu (kujawsko-pomorskie) i Miastku (pomorskie). Klient dzwoniący na numer infolinii ZUS 22 560 16 00 przekierowywany jest do jednego z punktów.(PAP).

Źródło: www.bankier.pl

Dlaczego warto nam zaufać?

498
rozliczanych pracowników
169
obsługiwanych firm
100%
satysfakcji
14
lat doświadczenia

Nadchodzące wydarzenia
i ważne terminy

20Kwi
TERMIN PŁATNOŚCI PIT

Wpłata za marzec 2021 r. miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych

26Kwi
TERMIN PŁATNOŚCI VAT

Wpłata podatku VAT za marzec 2021 r.

Zobacz wszystkie wydarzenia

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies oraz localStorage, są one potrzebne do prawidłowego działania więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close