Tarcza Antykryzysowa dla firm – opracowanie Biura Rachunkowego

Tarcza Antykryzysowa dla firm – opracowanie Biura Rachunkowego

Tarcza antykryzysowa 2020 – poradnik (do pobrania poniżej)

Tarcza Antykryzysowa to pakiet pomocy dla firm mający na celu zmniejszenia negatywnych skutków ekonomicznych pandemii COVID-19.

Przedstawiamy nasz poradnik oraz  aktualne zestawienie kluczowych zmian dla firm.

Tarcza antykryzysowa – najważniejsze elementy:

Prawo podatkowe

  • odroczenie płatności z tytułu PIT, VATbez opłaty prolongacyjnej
  • rozliczenie straty z bieżącego roku w 2021 rokupoprzez korektę PIT-u za 2019 r. do limitu 5 mln złotych w przypadku spadku obrotów o co najmniej 50% w 2020 r. w stosunku do 2019 r.
  • przedłużenie do 31 maja 2020 r. terminu na złożenie oraz rozliczenie rocznego zeznania PIT
  • odroczenie do 1 czerwca 2020 r.obowiązku przekazania przez płatników zaliczek na PIT od wynagrodzeń pobranych za marzec i kwiecień 2020 r.
  • prawo odliczeniaod podstawy obliczenia podatku lub zaliczki na PIT nawet do 200% wartości darowizny przekazanej w 2020 r. na przeciwdziałanie COVID-19
  • zwolnienie od podatku dochodowego świadczenia postojowegootrzymanego na podstawie ustawy o COVID-19
  • możliwość zwolnieniaprzez gminy określonych grup podatników z podatku od nieruchomości oraz przedłużenia do 30 września 2020 r. terminów płatności podatku za kwiecień – czerwiec 2020 r.

Prawo pracy

  • dofinansowanie do wynagrodzenia pracowników jak i osób zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych w mikro, małych oraz średnich przedsiębiorstwach na okres nie dłuższy niż 3 miesiące, w przypadku odnotowania spadku obrotów przedsiębiorstwa o co najmniej 30% – dofinansowanie wynosi do 50% sumy wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie (nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę), Jednakże, wysokość dofinansowania będzie się różnić w zależności od wysokości spadku obrotów
  • dopłaty do wynagrodzeń pracowników objętych przestojem albo obniżonym wymiarem czasu pracy w wysokości połowy minimalnego wynagrodzenia, w której zarówno wymiar czasu pracy, jak i płacy, spada do 50% zawartych w umowie, w sytuacji odnotowania przez firmę spadku obrotów o 15% obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku (jeżeli firma nie zdecyduje się na zwolnienie pracowników). Dofinansowanie nie przysługuje do wynagrodzeń pracowników, których wynagrodzenie uzyskane w miesiącu poprzedzającym miesiąc, w którym został złożony wniosek, było wyższe niż 300% prognozowanego przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia brutto w gospodarce narodowej w 2020 r.
  • możliwość dokonania przez pracodawcę zmiany systemu lub rozkładu czasu pracy, a także możliwość polecenia świadczenia pracy w godzinach nadliczbowych w zakresie i wymiarze niezbędnym dla zapewnienia ciągłości funkcjonowania przedsiębiorstwa
  • zwolnienie płatnika (mikroprzedsiebiorcę) z obowiązku opłacania nieopłaconych składek na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne, na ubezpieczenie zdrowotne, na Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub Fundusz Emerytur Pomostowych, należnych za okres od dnia 1 marca 2020 r. do dnia 31 maja 2020 r. za pracowników, osoby samozatrudnione oraz za osoby zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych
  • możliwość odroczenia lub rozłożenia na raty składek ZUS bez odatkowych opłat prolongacyjnych
  • automatyczne przedłużenie okresu ważności zezwolenia na pracę lub pracę sezonową dla cudzoziemców do upływu 30. dnia następującego po dniu odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii w zależności od tego, który wystąpił jako ostatni

 

JAK MOŻEMY POMÓC?

  1. Doradztwo w zakresie wykorzystania obowiązujących i wprowadzanych przez rząd przepisów dotyczących koronawirusa
  2. Wsparcie przy sporządzaniu wniosków o odroczenie składek ZUS
  3. Wsparcie przy sporządzaniu wniosków o odroczenie płatności podatkowych
  4. Wsparcie przy ubieganiu się o anulowanie zaległych płatności podatkowych
  5. Bieżące wsparcie.

W razie pytań i chęci współpracy, zapraszamy do kontaktu: +48 733 339 337 lub kontakt (małpa) europim.pl

 

Tarcza antykryzysowa PORADNIK (do pobrania)

Dlaczego warto nam zaufać?

753
rozliczanych pracowników
327
obsługiwanych firm
99%
satysfakcji
17
lat doświadczenia

Nadchodzące wydarzenia
i ważne terminy

27gru
TERMIN PŁATNOŚCI VAT

Wpłata podatku VAT za maj 2024 r.

Zobacz wszystkie wydarzenia