
Od 7 września 2019 r. obowiązuje nowy wzór świadectwa pracy określony w nowelizacji rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie świadectwa pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1709). Nowe przepisy mają dostosować rozporządzenie do zmian w przepisach Kodeksu pracy, które weszły w życie 7 września 2019 r.
ŚWIADECTWO PRACY – błędy? co teraz?
W sytuacji gdy pracownik dopatrzy się błędów w świadectwie pracy, może wystąpić o jego sprostowanie. Od 7 września 2019 r. może w ciągu 14 dni (dotychczas 7 dni) od otrzymania świadectwa pracy wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o jego sprostowanie. Natomiast w razie, gdy pracodawca nie uwzględni wniosku pracownika, pracownik będzie miał 14 dni na skierowanie sprawy do sądu pracy (dotychczas 7 dni). Pracownik będzie mógł też wnieść żądanie sprostowania świadectwa pracy do sądu pracy, jeżeli pracodawca nie zawiadomi go o odmowie sprostowania świadectwa pracy.
W związku z powyższym, wprowadzono zmiany w pomocniczym wzorze świadectwa pracy, polegające na zmianie treści pouczenia zawartego w świadectwie pracy.