
Nowa linia opon klasy premium Dunlop przeznaczona jest dla flot, które działają we wszystkich sektorach drogowego transportu towarowego. Produkty marki oferują przebiegi dłuższe nawet o 10%3 przy transporcie typu dystrybucyjnego oraz niskie zużycie paliwa podczas przewozów długodystansowych. Nowe opony drogowe Dunlop zapewniają utrzymanie mobilności pojazdów również w zimowych warunkach drogowych, ponieważ ogumienie na oś kierowaną i napędową spełnia surowe wymagania klasyfikacji 3PMSF oraz oznaczenia M+S. Umożliwia to flotom realizację działań operacyjnych w warunkach zimowych we wszystkich krajach Europy, które stawiają wymóg uzyskania powyższych homologacji.
„Nowa linia opon Dunlop oferuje niespotykane wcześniej długie przebiegi, niskie zużycie paliwa oraz sprawność zimą zarówno w przewozach długodystansowych jak i regionalnych” powiedział Michel Rzonzef, wiceprezes działu opon dla pojazdów użytkowych Goodyear w regionie EMEA. „Opony te zapewniają poczucie pewności właścicielom flot, którzy poszukują produktów oferujących równowagę pomiędzy długimi przebiegami i niskim zużyciem paliwa, co zapewnia obniżenie całkowitego kosztu posiadania i optymalizuje inwestycję w ogumienie. Dodatkową zaletą jest sprawność zimą, dzięki której pojazdy ciężarowe mogą pozostać w ruchu nawet podczas nieprzewidywalnych warunków drogowych. Opony SP346, SP446 i SP246 są gotowe podjąć każde wyzwanie.”
Nowa opona Dunlop SP346 na oś kierowaną oferuje dłuższe przebiegi i niższe zużycie paliwa niż poprzedniczka SP344, a także doskonałą trakcję i kontrolę w każdych warunkach. Innowacyjna konstrukcja bieżnika oferuje osiągi, za sprawą których ogumienie spełnia surowe regulacje dla unijnej homologacji opon zimowych dla pojazdów ciężarowych, jak również wymagania oznaczenia M+S. Lamele, pogłębione w stosunku do modelu SP344, są tutaj kluczowym elementem, ponieważ zwiększają elastyczność bloków bieżnika i umożliwiają wydajniejsze zbijanie śniegu. Konstrukcja lameli i ich gęstość zostały dobrane w taki sposób, aby zapewniać jednocześnie wolne zużycie opony, sprawność zimą i wysoką przyczepność na mokrej nawierzchni. Charakterystyka zużycia utrzymuje właściwości bieżnika przez cały okres eksploatacji, aż do chwili gdy opona będzie gotowa do nacinania. Aby pomóc w utrzymaniu wydajności operacyjnej pojazdów, od których wymaga się zwiększonej nośności, nowa opona Dunlop SP346 na oś kierowaną jest w niektórych rozmiarach dostępna w wersji High Load. Ogumienie na oś kierowaną pomaga kompensować zwiększone obciążenia osi przedniej, na przykład dodatkowym osprzętem wymaganym przez normę Euro VI.
Podobnie jak nowa opona na oś kierowaną, wersja Dunlop SP446 na oś napędową oferuje dłuższe przebiegi przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa w porównaniu z poprzednim modelem SP444. Ogumienie charakteryzuje się również doskonałą trakcją w każdych warunkach. Jednym z najważniejszych elementów dających przewagę pod względem osiągów jest podstawa lameli, która kształtem przypomina kroplę deszczu. Specjalna konstrukcja pomaga spełnić wymogi oznaczeń M+S i 3PMSF, jednocześnie zmniejszając obciążenie spodniej części lameli. Kolejną zaletą lameli jest trwałość w warunkach przewozów regionalnych. Rozmiar bloków bieżnika i szerokość rowków równomiernie rozkłada sztywność bieżnika, co wydłuża przebiegi i zwiększa przyczepność w mokrych warunkach drogowych.
Nowe ogumienie dla naczep Dunlop SP246 z oznaczeniem M+S, które uzupełnia ofertę nowych opon SP346 i SP446 będzie dostępne w drugiej połowie roku w rozmiarach 385/55R22.5 160 (158) i wersji 385/65R22.5 164 (158) HL (High Load) umożliwiającej obciążenie osi przedniej do 10 ton, co pozwoli zwiększyć ładowność użytkową, a tym samym zwiększy wydajność operatorów flot.
Wszystkie nowe opony Dunlop można bieżnikować i nacinać, co pomaga flotom zmniejszać koszty operacyjne. Jednocześnie z wprowadzeniem nowych produktów, Dunlop udostępnia również bieżnikowane na gorąco opony Dunlop TreadMax SP446, a bieżnikowane Dunlop TreadMax SP246 będą dostępne w drugiej połowie roku.
Nowe ciężarowe opony drogowe Dunlop oraz bieżnikowane wersje TreadMax są doskonałym rozwiązaniem dla chcących zoptymalizować całkowity koszt posiadania firm transportowych, których pojazdy wykonują przejazdy długodystansowe i regionalne. Dzięki zaletom ekonomicznym i operacyjnym jak również wszechstronności oraz zimowej sprawności, z nowymi oponami Dunlop SP346, SP446 i SP246 floty będą gotowe do podjęcia każdego wyzwania.