CEPIK-u NIE BĘDZIE

Przesunąć uruchomienie systemu w nowej wersji o rok – to główny wniosek z raportu z audytu projektu CEPiK 2.0. Dokument wpłynął właśnie do Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.

Audytorzy wnikliwie przyjrzeli się pracom nad “nowym CEPiKiem” i stwierdzili, że uruchomienie systemu w planowanym terminie (1 stycznia 2017 r.) niesie ze sobą “bardzo wysokie ryzyko nieudanego wdrożenia”. Dlatego główną rekomendacją autorów raportu jest odsunięcie terminu. Analizę sprawy zleciło Ministerstwo Cyfryzacji.

Główne błędy, jakie popełniono w pracach nad CEPiKiem 2.0 (wg Dziennika “Warto Wiedzieć”, wyd. Związek Powiatów Polskich), a na które wskazali audytorzy to m.in. brak określenia i ostatecznego uzgodnienia celów, które umożliwiałyby weryfikację realizacji poszczególnych faz i ostatecznego wdrożenia projektu. Ponadto wykonawcy mieli skłonność do koncentrowania się w projekcie na realizacji własnych, partykularnych celów instytucjonalnych, co rodziło ryzyko konfliktów celów i zaburzało komunikację, efektywność pracy i ostateczną jakość realizacji.

Przed nami zapewne więc trzecie już odsunięcie w czasie uruchomienia zmodernizowanego systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (jeśli nie liczyć “planowego” odsunięcia, założonego przez pierwotne brzmienie Ustawy o Kierujących Pojazdami ze stycznia 2011 roku na styczeń 2013 r.).

Na jak długo? Na rok, jeśli dobrze pójdzie. Może na kolejne dwa lata. Dlatego pogłoski o konieczności natychmiastowego “zrobienia prawa jazdy”, żeby zdążyć przed zmianami, można już wyrzucić do kosza. Najwyraźniej bowiem ani okres próbny, ani dodatkowe szkolenia w ODTJ, nie będą prędko obowiązkowe.

Co by się stało, gdyby urzędnicy jednak się uparli i mimo ostrzeżeń zawartych w raporcie z audytu, który sami zlecili, zdecydowali się uruchomić nowy CEPiK zgodnie z planem? Przewidywane konsekwencje to między innymi zatrzymanie wydawania dokumentów komunikacyjnych w całym kraju, brak możliwości wykonania badań technicznych w Stacjach Kontroli Pojazdów. Częściowo stanąłby także proces szkolenia kandydatów na kierowców (brak dostępu do PKK), całkowicie wstrzymane zostałyby egzaminy w WORDach. Państwo straciłoby kontrolę nad zatrzymanymi uprawnieniami do kierowania, a Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny nie miał by narzędzia do weryfikowania polis OC.

 

Dlaczego warto nam zaufać?

498
rozliczanych pracowników
169
obsługiwanych firm
100%
satysfakcji
14
lat doświadczenia

Nadchodzące wydarzenia
i ważne terminy

12Kwi
Szkolenie okresowe dla kierowców zawodowych (kod 95)

Szkolenie okresowe dla kierowców zawodowych kat. C, C1, C1+E, C+E, D, D1, D1+E, D+E

12Kwi
TERMIN PŁATNOŚCI ZUS

Wpłata składek ZUS za marzec 2021 – osoby fizyczne opłacające składki wyłącznie za siebie

15Kwi
TERMIN PŁATNOŚCI ZUS

Wpłata składek ZUS za marzec 2021 – pozostali płatnicy składek

20Kwi
TERMIN PŁATNOŚCI PIT

Wpłata za marzec 2021 r. miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych

26Kwi
TERMIN PŁATNOŚCI VAT

Wpłata podatku VAT za marzec 2021 r.

Zobacz wszystkie wydarzenia

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies oraz localStorage, są one potrzebne do prawidłowego działania więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close